måndag 1 juni 2009

cirka 225 grader

Jag har bakat paj! För jag har haft besök, jag tycker att det är oerhört imponerande gjort (och ja, jag inser att det låter som om det säger ganska mycket om mina matlagningsambitioner, men faktum är att jag är rätt okej på att laga mat. Efterrätter och bakverk, däremot. Inte bra)
Kolla:

Jag vet! Det ÄR smulpaj, men ändå

Det är jordgubbar och björnbär i, det var gott. Och glassen är en "vanilla bourbón", jag tror att den hette så i alla fall, jag är inte säker på vad det egentligen innebär men den var liksom gulstrimmig och svartprickig och smakade mycket osyntetiskt - bra! Tips.

Annars är det ju helt sjukt varmt, jag har suttit på balkongen och läst Fantomerna hela dagen. Jag blir så slö, men jag hoppas att jag får sällskap till en kvällspromenad lite senare (kanske, kanske en varför skogen är bättre än havet del II!)

2 kommentarer:

Mia sa...

Såå gott. Jag är dock inte som du. Jag är KASS i köket. :(

Johanna sa...

Äh, det tror jag inte på. och smulpaj klarar till och med min mamma, då fixar alla det :)