söndag 14 juni 2009

Hej,

Jag har nyss vaknat ur ett svårt fall av regnkoma, idag är det sol! Vi ska promenera till småbåtshamnen och vidare till stranden, det kommer att blåsa men det gör ingenting. Jag är så glad att det är fint väder igen! Medan det regnat har jag suttit inne och jobbat samt blivit bjuden på mat och finwhisky, det har varit trevligt men jag längtar ut nu.
Jag har ingen bra läsperiod just nu, trots regnet. Fantomerna var urtråkig men jag orkade liksom inte engagera mig och börja läsa något annat, jag slöläste några sidor varje dag och blev så trött. Nu läser jag lite i Borges Fiktioner och det går bra, men jag vill egentligen helst bara ha den vid sidan om, att läsa ett kapitel ur då och då.
Jaha, veckan som kommer går i norska tecken, jag tänkte titta på Odd Nerdrum och hans kitschelever på Krapperup, och sen tänkte jag läsa en norsk bok också (jag har inte bestämt vilken än, men kanske den här).
Förresten så vaknade jag med 70talsfrisyr igår:

(eh. snygg badrumsbild, men jag hade ingen annan här som kunde fotografera)

4 kommentarer:

Minna sa...

Det känns ju lite meningslöst att komma med boktips till dig eftersom du har läst allt. Men "Prep" av Curtis Sittenfeld måste du läsa om du inte har gjort det. "I en klass för sig" heter den på svenska men originalspråket är bättre. En perfekt bok om man är lästrött. Men om man ändå vill ha lite mer att tugga i än en chicklit. Mer substans och intelligens liksom.

Det är en måste läsa-bok!
(Och jag ljög ju inte om Jane Eyre)

Johanna sa...

Äh, jag älskar att bli tipsad! Fast eh, jag har faktiskt läst den. På svenska visserligen. Men jag håller med, den är riktigt, riktigt bra! jag kommer ihåg att jag blev ganska besviken på uppföljaren först eftersom man såklart väntade sig en ny Prep. men om man bortser från det så är den också riktigt bra (den heter "Mannen i mina drömmar" på svenska), inte riktigt en måste läsa-bok men nästan!

Minna sa...

Men åh, vilken synd! Jag som tänkte att jag kom med värsta tipset nu. Jag har "Mannen i mina drömmar" väntandes, fast på engelska. Jag har redan blivit varnad innan så mina förväntningar på den är inte jättehöga. Jag har hört att efterföljaren till den ska vara mycket bättre. "American Wife" heter den. Kommer på svenska i höst med titeln "Presedentens hustru".

Johanna sa...

Haha, men American Wife är ett bra tips! jag har undrat när den skulle komma på svenska. Hojta gärna till då, du som är i bokhandelssvängen :)