torsdag 11 juni 2009

Skissblock

Jag letar efter mitt körtillstånd eller vad det kallas, jag behöver det men det finns inte! Någonstans! Jag blir galen, jag har ägnat eftermiddagen åt att försöka gräva fram det ur drivorna av viktiga papper som ligger och skräpar (eh, och då har jag bott här i tre månader. jag är inte så ordningssam, plus att jag är tvungen att spara på alla kvitton och fakturor för bokföring så det är mest sådant som ligger och dräller överallt). Hursomhelst - jag hittade ett gammalt skissblock, bland mycket annat förstås, från tiden då jag hade "konstnärliga ambitioner".

Konstskola lektion ett.


Konstskola lektion två.

Eh.. jag tror att vi hade rast här. Eller motsvarande.

Det är Den heliga Teresas extas, ser ni? Det var nog rast här också. (men hjälp, tänk att få gå och lära sig teckna i Rom, palatsen, torgen, kyrkorna!)

5 kommentarer:

k sa...

Jag tycker om hur du tecknar! Konstnärsambitioner eller ej, har man kommit så långt i sitt tecknande så finner man stor glädje i själva utförandet oavsett om det leder någonstans eller inte. Jag städade härom helgen mitt förråd och hittade en flyttkartong med gamla teckningar och målningar. Inget i närheten av dina alster, men de fyller sitt syfte för mig, som bärare av en himla massa minnen :)

li sa...

Fan vilka schyssta teckningar!
Du är så begåvad! :)

Johanna sa...

Åh tack, vad snälla ni är! Jo alltså, tecknandet (även om jag alltför sällan verkligen tecknar, på allvar) är det enda jag har kvar som får tiden att försvinna. Innan var det böcker, konst, allt möjligt men rastlösheten blir alltmer otyglad, tyvärr. (och alldeles rätt, som minnen är det oslagbart att kolla på sådana gamla grejer, de skriver en långt mer personlig biografi än fotografier. För det mesta iaf!)

Anonym sa...

Jag tycker du skall lägga upp fler teckningar.

/La S.

Johanna sa...

Tack, för det tar jag som en komplimang! Jo jag ska, men jag skulle egentligen vilja ha en riktig scanner, det här är liksom bara avfotat med en dålig kamera...