fredag 28 augusti 2009

Se på dem som klagar, hur de flaxar i sin hållningslöshet

Idag är det fredag och jag är frisk igen, allting känns bra och jag tänkte dricka vin! Jag håller på att fundera ut lämplig klädsel för en begravning jag ska gå på i nästa vecka. Det är den enda klädkod jag någonsin behöver bry mig om känns det som, och det är ju faktiskt ganska sorgligt (i flera bemärkelser) när jag tänker på det. Jag hade tänkt ha en mörkblå klänning som jag tror passar bra men hur är det nu, man ska inte kombinera mörkblått med svart? Eller går det bra nuförtiden? Jag begriper förstås att jag inte kan ha svarta strumpbyxor till, men hur är det med skor och så? Kappa? (dessutom kan jag väl inte gå barbent, det känns extremt opassande. Betyder det att jag - hu! - måste dra på mig hudfärgade strumpbyxor?)

Annars läser jag just nu en bok som delvis handlar om ett barn som jag föreställer mig ser ut ungefär så här:

W. Bouguereau the little knitter (1882)

Det är också en bra sak! Ni får höra om den sen.

Inga kommentarer: