torsdag 20 augusti 2009

Ljus och stillhet

det är "ljusets och stillhetens målare"!

Jag har jobbat natt och druckit morgonkaffe för en stund sedan*, jag borde skriva om en roman jag har läst men jag möblerar om vardagsrummet i stället. Det är så stort, det är bra för då får jag plats med alla saker, böcker alltså, och bra väggar att hänga målningar på, men möblerna står så långt ifrån varandra! Jag försöker tränga ihop dem lite. Jag tror att jag, när jag möblerade här, hade någon slags idé om svala, behagliga Hammershøi-aktiga rum, men det vill inte riktigt fungera. Jag älskar icke-färgerna där men jag måste ha saker omkring mig, lite bråte alltså, högar av böcker, filtar, tidningar, en gitarr, en katt, koppar och fat.

* eh, typ vid fem alltså, när jag började skriva det här inlägget. Jag gjorde lite annat emellan.

2 kommentarer:

k sa...

Kvadratiska och stora vardagsrum är läckert, ett sånt vill jag ha med mycket, mycket ljus! Man får nästan möblera små avdelningar i rummet för att få ihop det bra. I väntan på mitt vardagsrum har jag köpt en överdimensionerad soffa, ser lite konstigt ut i mitt pyttelilla (och avdelade)rum. Men den är skön i alla fall!

Johanna sa...

Åh, "små avdelningar i rummet", det låter så bra! Typ "bokhylleavdelningen", och, eh, soffan, och en läshörna förstås.. Det får bli ett projekt!