fredag 3 juli 2009

Kära dagbok,

Ursäkta frånvaron, jag har varit på landet och där blev jag sjuk. Jag tror aldrig att jag varit sjuk i sådan värme förut, det är olidligt! Jag har varit helt borta i feberdimman samtidigt som jag försöker skriva en recension lite snabbt och lätt. Det går inte så bra, men idag tror jag bara att jag lite feber, det känns inte längre som om hela huvudet var fyllt av bomull.

Den hela och den halva dag jag var frisk var i alla fall trevliga, jag glömde förstås fotografera men det var gyllene kvällsängar och kor och kalvar och en båtplats och en gammal vattenpump under bokarna i trädgården. jag hann läsa Duras Halv elva en sommarkväll och Christies Mordet i prästgården innan jag blev sjuk (jag orkar inte feberläsa, det går inte. Jag får sova eller titta på Make me a supermodel eller Tillbaka till Aidensfield i stället nu när Emmerdale så olägligt håller sommaruppehåll), de var båda utmärkta fast på olika sätt förstås. Och igår fick jag fin mat, rosévin (bara ett halvt glas med tanke på febern förstås, men ändå) och jordgubbar, idag ska jag vara ynklig och bli omhändertagen och dricka te. Hej så länge.

Inga kommentarer: