måndag 27 juli 2009

Venus in furs


Här ser vi en El Greco-dam i päls, kan det vara hermelin? Jag vet inte hur ni känner inför päls; jag tycker att det är en av de onödigaste sakerna som finns, fastän en rätt sexig onödighet? (obs jag bär alltså inte päls. Inte fusk heller. Jag tycker mest att den gör sig bra på målningar, som den här till exempel.) Jag klappade på en liten räv... fäll? tror jag (i en antikbod för några dagar sedan, inte ute i naturen), jag har svårt att se var man skulle vilja lägga en så liten fäll. Kanske över ett armstöd på en fåtölj? Jag vet inte, men jag har lika svårt att se någon ha den runt halsen. Den är liksom inte alls formad för det, ju mer jag tänker på det, ju märkligare verkar det! Jaja. Dess röda färg var inte ens särskilt snygg.

ps jag måste köpa en ny parfym! Jag har Comme de Garcons unisexparfym, jag känner mig mycket dekadent i den men inte särskilt sexig, jag börjar bli trött på det. Min bästa parfym är en gammal Guess-parfym, den doftar saltstänk och solvarmt gräs. Det luktar faktiskt godare än siden och dammiga kristallglas, hur gärna man än vill att det ska vara tvärtom.

Inga kommentarer: