tisdag 4 november 2008

Läsleda

Jag kommer på mig själv med att läsa fruktansvärt långsamt nuförtiden, eller ja, sedan jag började läsa Tärningsspelaren egentligen. Det beror inte på att den är dålig, jag är ungefär halvvägs och jag tycker ganska bra om den hittills (den är i alla fall bättre än den jag läste sist). Jag tror att det beror på att jag är så fruktansvärt trött hela tiden, jag orkar liksom inte hålla i en bok och typ bläddra, jag orkar bara ligga helt stilla under en massa filtar och titta på tv. Jag har sett mer tv de senaste veckorna än vad jag annars gör på månader, tror jag (undantaget hem till gården, förstås). Låt oss hoppas att det här vänder snart, för jag blir bara mer och mer slö i hjärnan.

(fast jag läser, det gör jag. Lite varje kväll. Och trehundra miljarder skolgrejer, alltid alltid)

2 kommentarer:

k sa...

Till och med en boknörd måste ju någon gång uppnå någon form av mättad ;) För egen del sker läsandet i läsattacker och ibland med långa uppehåll emellan. Tyvärr har inte min hjärna registrerat läsuppehållen särskilt bra, för inköpen av böcker sker trots läspauserna ofta och kontinuerligt :)

Johanna sa...

Visst går allting i perioder, det är bara så tråkigt att det kommer jut nu, den bästa tiden för läsning!
PS. Läsattacker, det var ett väldigt trevligt uttryck!