tisdag 4 november 2008

Obamarama


Nu håller vi valvaka. Vi har rödvin och små kex med fetaoströra, och en av oss har till och med DEN t-shirten med Obama på (inte jag. Jag bär den vanliga kulturtantuniformen). Just nu diskuterar vi vilken valvaka vi egentligen ska titta på. TV4 går bort av princip (hatar tv4), men frågan är - SVT eller femman? Okej: SVT, seriöst, Claes Elfsberg, Marianne Rundström, direkt från Washington. Nackdelar: K-G Bergström, plus att seriös tv i så många timmar känns risky. Förra valet somnade jag klockan tre, långt innan resultaten var klara. Femman då? Jo det är ju Filip och Fredriks valvaka ni vet, och de kan ju vara ganska roliga, plus att det blir mycket Obama-vänligt. Minus är egentligen samma som för SVT fast tvärtom: Orkar vi kolla flams-tv en hel natt? Ja, så går diskussionerna. Diplomat som jag är försöker jag föreslå att vi helt enkelt växlar mellan kanalerna (dvs kollar SVT i reklampauserna).

Inga kommentarer: