söndag 2 november 2008

Blå tårar

Jag fick ett mail:

Hej!

Jag heter Robert Klåvus och skriver till er med anledning av att jag kommer att lansera en bok på nätet, kapitel för kapitel. Den heter Blå Tårar och utspelar sig i en skola under sex veckor inför skolavslutning. Det är en berättelse om möten och hur det kan påverka oss som människor, en berättelse med många oväntade vändningar. Den berör väldigt stark utanförskap och mobbing. Bl.a. har en av huvudpersonerna en sjukdom som gör att hon luktar, stinker och har levt i ett starkt utanförskap i hela sitt liv.

Jag hittade dig bland folk som bloggar och gillar böcker.
Det ligger redan inledning och några kapitel på sidan, för att skapa intresse. Det har det redan gjort, har redan fått in tusentals läsare på kort tid. Från vecka 45 kommer det även att kapitlen finnas upplästa och då börjar det läggas kapitel varje vecka.

Hemsidans adress: http://www.robertklavus.se/

Klicka på Blå Tårar.

Vem är jag? Jag är någon som arbetat i skolan i tjugo år, väldigt mycket med elevvård och mobbing. Den här berättelsen har kommit fram genom att jag idag arbetar inom ett projekt som heter IDA i Västerås stad och där arbetar vi bl.a. med utanförskap, etnicitet och försöker skapa goda förutsättningar för elever att utvecklas. Min bit är passion och då skrivande. Jag driver en skoltidning på nätet, den finns länkad på min hemsida, där elever från sju olika skolor skriver.

Skicka gärna det här vidare, så många får möjlighet att läsa och följa med i berättelsen.Skicka gärna det här vidare, så att många får följa med i berättelsen.

Gör den till en egen favorit och följ med i berättelsen.

Kan nämna att bl.a. barnombudsmannen och finlandssvenska lärartidningen ska hjälpa till att ge information om Blå tårar och var man kan läsa den. Även kulturbloggen har skrivit om det www.kulturbloggen.com. Klicka på böcker och scrolla list tills ni ser inlägg.

Hoppas ni på något sätt kan hjälpa till med det här. Hör gärna av om ni undrar någonting.

Med vänlig hälsning

Robert Klåvus

Jag säger varken bu eller bä, jag är väldigt stressad och hinner inte läsa texten (själva Blå tårar alltså) så noga, och hursomhelst är det väl bättre om ni bildar er en egen uppfattning. Gå in på hemsidan och kolla om ni blir nyfikna på vad det kan vara för något.

Inga kommentarer: