fredag 9 maj 2008

Inredningsdjävulen ver. 2



Jag håller på att förvandlas till en tant. Det är hemskt. Jag tycker liksom att det är vansinnigt intressant med inredning. Jag blir alldeles varm i hela kroppen när jag jag läser ett inredningsreportage med ett hem som jag tycker är fint (och blir irriterad, för nästan alltid är de fina hemmen inredda med renoverade loppisfynd och då kan jag ju inte bara gå och köpa det färdigt. Tanken på att jag skulle "renovera" en möbel är skrattretande).

Länge försökte jag inbilla mig att jag är intresserad därför att jag gillar konst och färg och form och sådant där. Experimentell och gränsöverskridande inredning blablabla. Men det håller inte längre. Jag måste bekänna nu. Jag gillar inte modern, vågad design med plastgrejor som liknar grodor och sådant. Jag gillar bohemiska vindsvåningar (massor av konst, förstås, och böcker och kelimmattor), pampiga gamla herrgårdar (rokokostolar, kristallkronor och enorma bibliotek) och soldattorp i skogen (pinnstolar och trasmattor).

Så nu vet ni det!

Inga kommentarer: