onsdag 3 februari 2010

Att frukostera

Andersen Ring 1898

Jag har köpt en liten äggkoknings-grej och nu kommer jag att kunna äta perfekt kokta ägg resten av livet, det är så bra. Jag tänkte att eftersom excentriska människor alltid äter samma saker till frukost tänker jag från och med nu också göra det. Ett kokt ägg (precis mitt emellan "soft" och "medium" på min lilla äggkok-medhjälpare), ett litet glas apelsinjuice, två knäckebröd med ost och gurka, kaffe med mjölk. Det är väl inte särskilt originellt, men det är i alla fall inte fruktyoghurt och inte ost-och-marmelad. Dessutom tänker jag äta engelska eller franska frukostar på helgerna, antagligen franska - frasigt, varmt bröd och kaffe med varm mjölk, kanske crêpes? - på lördagar och engelska - ägg förstås, och te och rostat bröd med marmelad - på söndagar.

2 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

Helt rätt inställning!
Jag vore gärna gäst på dina frukostar ("missförstå" mig rätt..), men den tidiga timmen är något man ska göra lite magi av.

Ha det gott.

Johanna sa...

Att frukostera och läsa morgontidningarna i lugn och ro är det bästa på hela dagen!