tisdag 17 november 2009

The surprising tale of a girl who floated


hej på er, nu har jag jobbat i två dagar och är ledig tre. Jag ska strax slå mig till ro för kvällen, jag tänkte läsa färdigt På spaning-albumet (fast länken till album nummer två, jag tänkte ifall ni är nyfikna på omslaget) som jag började på igår. Gud vad jag skulle vilja ha glögg till, det är hög tid för glöggsäsong nu. Och åh, jag har köpt hyacinter! Och hyacintglas och ett litet gipsbarn med en myrtenkrans, de sålde så roliga saker där vi var. De hade älghornsbräken där som liksom var invikt i sig själv! Den är världens roligaste, jag funderade på att köpa en men jag måste nog först undersöka om det är en sådan typ av växt jag kan lyckas hålla vid liv.

(jaha, nu ändrades mina planer, så i stället för albumläsande går jag tydligen och äter chilensk kycklinggryta med hemlagade pommes frites. hejhej)

4 kommentarer:

li sa...

Oh hyacinter luktar så gott och är bara så snyggt i hyacintglas!! Tänkte själv skaffa mig några:) Dessutom tänkte jag köpa mig apelsiner och nejlikor, för det är det också snart hög tid med, iaf till första advent!

Johanna sa...

jag längtar egentligen mest efter glöggen. Seriöst, jag har varit sugen på glögg sedan i oktober!

Mia sa...

redan hällt i mig några flaskor. lite glögg är ALDRIG fel! :)

Johanna sa...

mia, det är rätta takter! Såg en (i och för sig alkoholfri) glögg igår med chili och chokladsmak, jag undrar om det kan vara något?