fredag 27 november 2009

Kära dagbok,


Jag har en sådan där dag som inträder alltför sällan; jag vaknade halv sju utan att någon väckte mig, fylld av energi, innan frukost hade jag rensat tre garderober fulla av sandaletter, gamla blusar, en kartong full av måttband, oljemålningar... (jag håller på att rensa ur och lägga upp allt jag inte använder på vinden, det är mycket ambitiöst!)

Jaha, jag tillbringar ganska mycket tid här hemma eftersom jag kan sköta två av mina jobb härifrån, men nu tänker jag att jag vill ha ett kontor - jag behöver ett kontor! - för jag blir trakasserad å det grövsta av telefonförsäljare. Visste ni att företag inte kan spärra försäljare med NIX? Det är så sinnessjukt irriterande. Nu har de visserligen varit ganska tysta de senaste dagarna, men nu hör jag i stället genom pappersväggarna att det ringer hysteriskt inne hos grannen. Jag kanske måste fly hemmet och bli en sådan typ som sitter på café och skriver, sippandes på en vulgärt stor latte. Jag vill inte det!

Dagens bildgoogle-konstnär är John Bauer:



Den översta bilden i inlägget är också en John Bauer, den ser inte helt typisk ut men det är nog bara för att den är en oljemålning och inte en akvarell eller en sepialaverad teckning. Den heter Sagoprinsessan och det är ju i och för sig en väldigt Bauersk titel, och jag tycker att den påminner lite om La Promenade, molnen, ängen, underifrånperspektivet.. visst?

2 kommentarer: