tisdag 22 april 2008

Style by Dekadensmagasinet


Nu ska jag MODE BLÅGGA. Eller snarare skriva om stil. Vad jag tycker är snyggt och så. Det kanske verkar som om det här med mode inte är min grej, men faktum är att jag läser modebloggar VARJE DAG! Flera stycken olika! Lite i smyg, sådär. Lite pinsamt är det ju. Det påminner lite om känslan att läsa skvallertidningar offentligt.
(jag läser alltid skvallertidningar på tåget hem från skolan. Jag orkar liksom inte läsa något tyngre då, och jag måste läsa för att kunna sortera bort barnskrik/fjortisskrik/fyllesnack. Oftast blir jag så mordisk att jag skiter i om de ser att jag läser Veckans NU!)
I alla fall. Jag gillar verkligen franska saker. Över huvud taget synen på estetik och stil som alla coola fransyskor verkar ha fått med modersmjölken där. Nämligen att låta vackra saker ta plats i vardagen, att det raffinerade är det enkla och att stil aldrig, aldrig kan köpas för pengar.


Sen gillar jag också den fräscha, saltstänkta amerikanska östkuststilen.
Det gör jag varje vår. På hösten glömmer jag bort den totalt, men när värmen kommer vill jag också ha fräknar och skjorta med uppkavlade ärmar.


Och sitta med min skrivmaskin i solskenet, som Sylvia Plath.

Bilderna hittade jag här, här, här och här.

Inga kommentarer: