söndag 27 april 2008

Är du på väg till Scarborough marknad?

Är du på väg till Scarborough marknad?
Persilja, salvia, rosmarin och timjan.
Kom ihåg mig hos en som bor där
Hon var en gång min sanna kärlek.

Säg till henne att göra en batistskjorta åt mig.
Persilja, salvia, rosmarin och timjan.
Utan sömmar eller broderier.
Sen ska hon bli min sanna kärlek.

Säg till henne att hitta ett tunnland jord åt mig.
Persilja, salvia, rosmarin och timjan.
Mellan saltvattnet och sandstranden.
Sen ska hon bli min sanna kärlek.

Säg till henne att skörda det med en skära av läder.
Persilja, salvia, rosmarin och timjan.
Och att samla alltihop i en ljunghög.
Sen ska hon bli min sanna kärlek.

Är du på väg till Scarborough marknad?
Persilja, salvia, rosmarin och timjan.
Kom ihåg mig hos en som bor där.
Hon var en gång min sanna kärlek.

(i översättning av Dekadensmagasinet)

Inga kommentarer: