tisdag 22 april 2008

102/1001

Jag har bläddrat lite i den här boken idag. Jag har sett 102 av de 1001 filmerna, vilket lämnar 899 filmer kvar att se innan jag dör. Det blir stressigt. Jag känner redan nu att jag inte riktigt kommer att inse de resterande filmernas fulla värde eftersom jag kommer att tvingas snabbspola genom dem (i alla fall om jag ska hinna gör NÅT annat än att se på film resten av livet. Typ jobba och, eh... läsa böcker).

Av de filmer jag hunnit med återfinns så skilda titlar som Full Metal Jacket, När Harry träffade Sally, Fanny och Alexander, Magnolia och Babe - den modiga lilla grisen.

För övrigt så kan jag meddela att jag för tillfället har 13 böcker lånade från biblioteket hemma. Ytterligare fyra (fjärrlån) är på gång. Det är hårt att vara student, och fy fan vad ont i ryggen man får.

Här kan du köpa boken.

Inga kommentarer: