tisdag 6 oktober 2009

Lista

Usch, jag vet, jag har varit usel på att blogga, ännu värre än vanligt - jag har inte haft tid och inte direkt lust heller. Men jag tror att det går att jobba genom det där, och då brukar alla typer av listor och fylla-i-grejer vara bra att ta till. Således:

1. Stänger du av mobilen när du sover? Nej, men mobilljudet. Och sen glömmer jag att sätta igång det på morgonen.
2. Vem såg dig senast naken? Min pojkvän.
3. Hur såg du ut på högstadiet? Jag hade mörkt hår och var väldigt smal. Och så hade jag tandställning ett tag, det var hemskt.
4. Hur kommer du se ut om tjugo år? Då är jag, hm, 46? Då ska jag ha tjusiga frisyrer och smycken. Och pumps!
5. Hur var du på dagis? Jag minns inte, men jag vet att jag hade öroninflammation en oproportionerligt stor del av min dagistid.
6. Hur är du att ha som arbetskamrat? Lojal, tror jag, ganska tystlåten och så gillar jag att ha mycket att göra. Och jag är bra på att komma på idéer!
7. Har du celluliter? Visst.
8. Biter du på naglarna? Nej, inte längre, men jag gjorde det länge och min pappa sa alltid att det "är en styggelse att se en kvinna som biter på naglarna".
9. Har du något handikapp? Jag föddes med sex tår på högra foten, fast den sjätte är bortopererad nu. Och hela det benet är lite felvridet i lederna. Sedan ser jag extremt dåligt och jag hör inte särskilt bra heller. Men jag klarar mig!
10. Är du rädd för att få hängbröst? Nej, det är jag inte.
11. Tror du att gud är en man eller en kvinna? ?
12. Svär du? Ja, men inte särskilt mycket.
13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen? Nej.
14. Hur homo är du på en skala 1-10? Typ... ett?
15. Tror du på utomjordingar? Nej.
16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du? En vällagad carbonara, tror jag, om jag får rött vin till.
17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Åh, det finns så mycket, det är inte lätt att göra det rätta. Majs, oliver, tomater, frukt i varm mat, russin, kokos, inlagd kål... Och brunost, inälvsmat och dillkött.
18. Har du blivit arresterad? Nej.
19. Ljuger du? Ja, emellanåt. Det gör alla.
20. Har du kysst en polis? Nej, varför skulle jag ha gjort det?
21. Är du rädd för Securitasvakter? Nej, de brukar vara trevliga.
22. Har du någonting att dölja? Nej.
23. Vad har du på din nyckelknippa? Nycklar.
24. Är du/har du varit gift? Nej!
25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen? Hämta med vad, undrar jag? För jag har inget körkort. Gaffeltruck? Nej. Cykel? Nej. Gå och möta honom? Tveksamt.
26. Kan du laga cyklar? Nej.
27. Kan du fixa med bilar? Nej.
28. Brukar du köra om? OM jag hade haft körkort hade jag givetvis varit en sådan typ som kör om. I en flott bil, såklart.
29. Kan du baka bröd? Ingen aning faktiskt. Jag har aldrig provat, jag gillar inte att hålla på med saker som jäser.
30. Vet du hur man frostar av en frys? Jag tror det, men jag vill helst inte bli ombedd att göra det på riktigt.
31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i? Alltså, Emmerdale är ju ett givet svar här, trots att jag inser att det nog hade varit lika med den intellektuella döden att hänga på The Woolpack varje dag och skvallra och dricka glas efter glas med billigt vin. Men väldigt gemütlich!

4 kommentarer:

Johan sa...

Klart du kan fixa en punktering? Väl? :)

Johanna sa...

Nej, det är seriöst. Jag kan inte. Kanske, kanske skulle jag kunna lära mig det en vacker dag. Men det är tveksamt..

Kristina sa...

Söta Johanna, under punkt nr 9 glömde du smaklökarna :)

Johanna sa...

Haha ja just det, det glömde jag ju! Fast det känns lite som en parentes i sammanhanget :)