tisdag 29 september 2009

Hej

Jaha, som ni märkt har jag tydligen inte någon som helst begåvning för att liveblogga, men Göteborg var bra, mässan var bra, jag är hemma nu och det är väl bra det också. Jag har köpt böcker igen, det var så länge sedan! En om Aubrey Beardsley med bra kvalitet på illustrationerna, den är jättefin; Blecktrumman (jag har letat efter den, jag vet inte hur länge, på svenska alltså, nu stegade jag in på ett litet antikvariat på (i? nej?) Haga och hittade den i den första hyllan jag tittade i), sedan Onda sagor, en Paul Celan-samling (Dikter II), en Poe-samling, Parias, Incestens hus och.. ja, det var nog allt.

En iakttagelse som är mycket lite litteraturorienterad: jag har hittat det bästa köpet i kategorin lågprisschampo/balsam: I give you Garnier Fructis Nordic Hair Highlights! Så här: köper man lågprisschampon vet man att de inte är särskilt dryga eller särskilt bra för håret, men man vill i alla fall att de ska lukta gott. Alla vet att Herbal Essences schampon luktar ljuvligt i jämförelse med många andra, men de är v-ä-r-d-e-l-ö-s-a. Verkligen. Garnierschampot däremot fungerar helt okej och doftar syrliga äpplen, det är bra! Mycket höstigt. Flaskan är gräsligt ful, förstås.

Jaha, det var det. Nästa gång: duschkrämer och Vladimir Nabokov! Kanske lite Edward Hopper också.

Inga kommentarer: