onsdag 9 september 2009

Att dö hotelldöden i Amsterdam


Har jag berättat för er hur mycket jag älskar Chet Baker? Jag undrar varför det inte finns någon film om hans liv, det hade varit så lämpligt (eller jag vet inte, det är väl klart att det måste finnas en film? eller?) En James Dean-liknande jazztrumpetare, mycket bildskön, mycket bra kläder (och ja, mycket bra musik förstås. Har ni hört time after time? ja det har ni väl, jag tycker i alla fall att den är fläckfri), en mycket tragisk död (nästan för sagolikt tragisk för att vara sann, kan ni tänka er ett mer dekadent frånfälle än att falla/kasta sig ut från ett HOTELLFÖNSTER i AMSTERDAM??)



Jag har idag provat kläder till den här festen med dekadenstema, jag är så exalterad! Jag tog bilder också. Jag tänkte visa er dem senare, när det är dags, men jag kan nog inte hålla mig. Titta på min hatt!

(alltså det här programmet som gör bilderna korniga gör att man ser så snygg ut, riktigt så snyggt är det ju inte egentligen. Fast jag känner mig rätt fin ändå, jag passar faktiskt i hatt vilket jag gläds åt, det är så märkligt för jag ser jättekonstig ut i mössa?)

En bild till? Jamen okej då:

Vet ni att hatten har en rosett på sidan? åh jag älskar den här hatten så mycket. Och klänningen, den syns ju knappt men den är kort och glittrar och har låg 20talsmidja.

Nu ska jag skriva recension igen. Det tycks vara min ständiga sysselsättning nuförtiden, fast det är ju hemskt trevligt (ni kan läsa om ni vill, den här skrev jag under feberrus, det var hemskt, den här under helt vanlig stress)

2 kommentarer:

die kaschemme sa...

Wow, du ser supersnygg ut! Hatten verkar vara en riktigt fullträff! Ser fram emot fler fina bilder.

Johanna sa...

Åh tack ska du ha, älskar verkligen hatten - så mycket att jag funderar på att köpa en till. En annan modell, alltså, frågan är vilken.. Hatt ska bli min grej!