fredag 6 juli 2007

Litet andrum

Idag är jag LEDIG. Jag har sovit till halv elva men det känns som en evighet, för jag har jobbat 10 dagar i sträck och börjat klockan kvart över sju på morgonen de flesta av dem. Självförverkligande, intellektuell stimulans och bildning har i stort sett legat nere.



Jag läste i alla fall ut Extremt högt och otroligt nära, den var under- under- underbar. Glupsk som jag är kastade jag mig genast över Allt är upplyst (efter ett kort mellanspel: Djävulen bär Prada). Är mitt inne i den nu, den är uppslukande, men inte precis i samma stil (språk, anda?) som Extremt högt... Än är det för tidigt att säga något eller jämföra, men det känns som om Safran Foer blivit säkrare, känsligare, mer lyhörd sedan debuten. Kanske är det dumt att säga någonting om det innan jag ens läst ut boken. Jag vet inte.



Igår beställde jag grejer. Ryan Adams nya, två gamla spagettiwestern och en Kenny Rogers-skiva (som jag blev så sugen på efter att ha läst det här). Jag lovar dig mamma, när den har kommit ska jag också putsa fönstren.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag fullständigt ÄLSKAR Jonathan Safran Foer. Jag tror att han är min favvo för tillfället. Hans språk är helt underbart...

Johanna sa...

kerstin: Jag vet! Jag blir inte mätt, och jag vet inte ens om han har skrivit fler böcker? Vet du?