söndag 15 juli 2007

Hej singelhushåll

Vi var ju på Ullared i går. Jag var inte sådär hågad men kom i alla fall hem med en massa konstiga saker. En teve till exempel. Och en miljon baströjor, korgar att hänga i duschen, en lanterna, 30-kronorsskivor och filmer, en klocka, jeans och solglasögon från H&M-butiken mittemot, en snusnäsduk, hjortskinnshandskar och ett paraply.

Gränsen drog jag vid en noppborttagare som jag dock stod och fingrade rätt länge på. Nu önskar jag nästan att jag hade gjort det så att jag i alla fall hade kommit hem med en nyttig sak. Jag kunde ju ha köpt kökshanddukar, nya lakan, konservburkar, bomullspinnar, rakhyvlar, storpack med pasta, ris och kex. Men nejdå. Jag köpte absolut ingenting sådant och därför var jag tvungen att gå ner till kvartersbutiken det första jag gjorde i morse.

(jag köper inget smart där heller. Bara massor av tidningar, juice, mjölk, cigaretter, kaffe, bananer och ibland grillad kyckling. Jag kommer att bli rena katastrofen att leva med när den dagen kommer.)

Inga kommentarer: