torsdag 24 maj 2007

Meningsfulla aktiviteter (eller: Mitt sommarlov)

Nu har jag SOMMARLOV. Men tro inte att det innebär slöande och inaktivitet, tvärtom! Jag påtar mig härmed den tunga rollen som ansvarsfylld, mogen förebild för den förslappade ungdomen. I sommar ska jag jobba, jobba, jobba (på mitt jobb alltså). Dessutom ska jag:
  • Läsa böcker (finkulturella, ingen chicklitt)
  • Diska direkt när jag har ätit och inte lämna det till "senare"
  • Dammsuga minst en gång i veckan
  • Uppskatta naturen mera
  • Gå till hembygdsparken, på vernissage, teater etc. minst 1 gång för att förkovra mig i kulturen
  • Äta nyttig, ekologisk mat
  • Långa skogspromenader

2 kommentarer:

Anonym sa...

För mig tenderar det att bli finkulturella böcker i början av sommaren, och inte så finkulturella böcker mot slutet.. ;)

Johanna sa...

johanna: det är en neverending story: klassiska, häftiga, givande, jobbiga, tunga böcker eller lätta, intelligensbefriade, intetsägande Veckorevyn-böcker. Man VET att man i de flesta fall kommer att gilla alt. 1 bättre när man läst ett tag, men alltför ofta kör man på det enklare alternativet (2).