onsdag 30 maj 2007

Blottad och bar

Ja, jag fattar ju att det var korkat av mig att skriva ett inlägg där jag i stort sett säger att jag är för dum för att läsa finlitteratur. Ajöss, seriösa läsare!
Det är ju inte det att jag inte vill. Klart att jag fattar att Idioten är en bra bok, det måste den vara. Alltför många människor jag litar på säger att den är fantastisk, då är den ju bra, det är bara det att jag är för dum/rastlös/omogen/otålig för att inse det.

Men jag lovar er, jag ska traggla vidare i bokdjungeln. Närmast med Söderbergs Doktor Glas. Är ni nyfikna på någon bok så hojta till, så ska jag ta och läsa den och lämna ett omdöme. Ta inget för svårt bara (men det fattar ni väl själva). Och inga deckare. Jag avskyr deckare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, är man riktigt finkulturell så avskyr man all "finkultur" och läser bara preppyblaskor från Arfikas djungler, typ, så det är bra att inte gilla "Idioten"!

Jag gillar inte heller Idioten.

Johanna sa...

hanna fridén: var hälsad, kändis! Låt oss slänga ut Idioten från landets bibliotek och bokhandlar! Och så skiter vi i allt och tar en helkväll med typ Fantomen och hans vänner.