onsdag 26 mars 2008

Nostalgia

På tal om sommar:

Ni vet när man har semester? När man passar på att läsa allt man inte hinner läsa annars? Det har jag tänkt på idag. I sommar ska jag läsa om alla böcker jag älskade som barn! Efter ett år av enbart klassisk litteratur från antikens dagar till idag låter det som rena himmelriket för mig.

Alice i underlandet
av Lewis Carroll
Britta och Silver-serien av Lisbeth Pahnke
Skrattets rike av Jonathan Carroll
Piglet-serien av Nan Inger Östman (jag vet inte om den räknas som serie men det är i alla fall Sedan jag red Dunet, Att vara flicka och ha egen häst och Piglet Ek, var god rid)
Emily
-serien av L.M. Montgomery

Jag kommer inte på fler just nu, men visst låter det som en härlig mix?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jonathan Carroll blog!
www.jonathancarroll.com

Mette